Artikler, tips og råd om trening og produkter

Slik ror du på romaskin - tipsene for riktig teknikk

Lær korrekt og effektiv roteknikk ved å og se hvordan – trinn for trinn her.

HIIT-high intensity interval training

Hiit er en form for intervalltrening hvor øktene er korte og intense. Les mer om HIIT her!

Xebex Air Rower

Romaskinen for deg som vil ha det beste hjemme!

Sportsmaster lamell tredemøller

Endelig en lamellmølle med topp ytelse og kvalitet til fornuftig pris!

Assault Fitness AirBike

Luftmotstandssykkelen for de tøffeste øktene

Riktig innstilling av spinningsykkel

For å få bedre utbytte av treningen, samt bedre teknikk og tråkk bør du legge litt tid i å stille inn spinningsykkelen din riktig.

Styrketrening i kombinasjon med kondisjon

Nå er det dokumentert – styrketrening er bra også for kondisjonsutøvere. Les mer her!

Tredemølle - det perfekte kondisjonsapparatet

En tredemølle er enkel å bruke, lett å variere treningen på og gir god treningseffekt. Se mer her!

Tren sirkeltrening hjemme!

Her får du noen enkle tips til hvordan du kan utføre sirkeltreningen hjemme. Enkelt og effektivt! Les mer her!

Tren kondisjon hjemme!

Trening hjemme er enkelt og tidsbesparende. Med en tredemølle, spinningsykkel, romaskin eller ellpisetrener ligger alt til rette for en god kondisjonsøkt. Les mer her!

Slik trener du core effektivt

Her kan du lese om core-trening og få tips og råd om utstyr som kan være nyttig.

10 øvelser for hele kroppen

Har du en benk og noen håndmanualer er det et utall av øvelser du kan utføre hjemme. Vi presenterer her ti øvelser som du enkelt kan gjøre hjemme ved hjelp av en fleksibenk og håndmanualer

Derfor er knebøy viktig

Riktig teknikk, grunnleggende balanse og mykhet er viktig i knebøy. Se her hvordan du kan gjøre balanse og mobilitet til en naturlig del av øvelsen.

Dette gjør deg bedre på ski

Vil du bli bedre i langrenn er riktig styrketrening et godt hjelpemiddel på veien. Her er tre gode apparater som vi anbefaler.

Styrketrening i kombinasjon med kondisjon

Nå er det dokumentert – styrketrening er bra også for kondisjonsutøvere. Les mer her!

Sterk kropp med enkel hjemmetrening

Det er ikke bare store treningsapparater som kan gi deg den ekstra belastningen du trenger for å styrke muskulaturen. Med noen enkle basis produkter kan trene når og hvor du vil.

Hvilken tredemølle skal jeg velge?

Det er mange ting og tenke på når du skal velge tredemølle. Her kan du lese om kriterier for valg av tredemølle! Se mer her!

Er du nybegynner på romaskin? Her er treningsprogram til deg

Her får du 5 treningsprogram for roing som kan hjelpe deg med å komme igang.

Er du på utkikk etter et treningsprogram for romaskin?

Her er 6 øvelser til deg. Følger du et romaskin treningsprogram kan treningen din bli både mer effektiv og motiverende. Les mer her!

Styrketrening for nybegynnere: Gode øvelser og tips til treningen

Her får du gode øvelser og program som egner seg perfekt for nybegynnere!

Hvilke sko bør du bruke på tredemølle?

For å få mest mulig ut av treningen er det viktig med gode sko som er tilpasset deg og din løpestil. Les våre tips til hvilke sko du bør bruke på tredemølle

Tabell for omregning av km-tid

Hvor fort må du løpe for å løpe 1 mil på 30 min? I denne tabellen har vi regnet ut for hastigheten du må ha for en rekke distanser. Se mer her!

Begreper om trening

Aerob trening, anaerob trening, laktatnivå, makspuls, hvilepuls. Her finner du definisjon av ulike treningsbegreper.