Klatre- og trappemaskin

4 produkter i kategorien Klatre- og trappemaskin

Visning Rutenett Liste
per side
Bruk synkende rekkefølge

Trening med klatremaskiner er et godt alternativ for kondisjonstrening. Passer godt til trimrommet hjemme, så vel som på treningsrommet hos bedrifter og treningssentre.

Les mer om klatre- og trappemaskiner her.

  1. Tilbudspris 5 700,- Før 9 500,-
    På lager
  2. 95 000,-
    Tilgjengelig fra 15.03.2024
Oppdaterer... Oppdaterer...

Tren kondisjon og styrke på klatremaskin

Har du prøvd klatremaskin? Det er et apparat som gir effektiv trening på kort tid.

Liker du å trene kondisjon, men trenger å avlaste med trening som ikke gir så mye belastning på leddene? Klatremaskinen gir myke bevegelser, lav leddbelastning og ingen støtbelastning, og egner seg derfor god til alternativ kondisjonstrening. Du justerer intensiteten og motstanden selv. Klatremaskinen kan derfor brukes til både intervalltrening og styrketrening på de store muskelgruppene. Se valg av klatremaskin for å finne det apparatet som passer deg og din trening.

Hvordan trene på klatremaskin?

Klatremaskinen er enkel å ta i bruk. Start med å justere steglengden slik at den passer din høyde. Velg deretter motstand. Denne kan justeres mens du trener, om du ønsker lettere eller tyngre motstand. Deretter er det bare å sette i gang treningen! Bruk klatremaskinen til oppvarming til styrketrening, rolige langkjøringer eller høyintensitets intervalltrening. På konsollen kan du følge med på hastighet, distanse, tid, antall steg og kalorier forbrent. Det kan du bruke som utgangspunkt i intervalltreningen. En intervalløkt kan være to sett med 10 x 30 sekunder raskt tempo og 30 sekunder rolig tempo. To minutter pause mellom settene.

Hvordan trene på trappemaskin?

Simuler trappetrening med en trappemaskin eller stepmaskin. Trening i trapp er en fin måte å trene kondisjon og styrke i benmuskulaturen. En trappemaskin er et treningsapparat som roterer trinn, som en trappemølle. Dette er en type trappetrening som i tillegg til å trene kondisjonen, trener muskulaturen i underkroppen, som lår, hamstring, legger og setemuskulaturen.

En stepmaskin har elementer fra både ellipsemaskin og trappemaskin i bevegelige håndtak og step i stegene. Mens man på en trappemaskin går som i en trapp, vil man på en stepmaskin bevege stegene med eller uten bruk av håntakene. For å få best mulig utbytte av steptreningen bør man ta i bruk både stegene og håndtakene aktivt, særlig om du ønsker å trene med høy intensitet. Håndtakene hjelper også til med å holde balansen. Husk å hold kroppen oppreist og strak rygg. Stå støtt med føttene flatt på stegene og bruk kraften i armer og bein til å holde bevegelsene i gang.

Trening på trappemaskin og stepmaskin passer for alle og det er apparater som er enkle å ta i bruk.