Retur og reklamasjon

Trygg netthandel med 60 dagers returrett.

60 dager returrett

Alle varer som er betalt innen forfall leveres med 60 dager full returrett. Varene må da leveres tilbake i original forpakning, produktene skal ikke ha vært i unormalt bruk eller på annen måte vannskjøttet. Retur skal avtales og leveres av kunde til Sportsmaster sin adresse, Fekjan 29, 1394 Nesbru. Kunden betaler returfrakt.

Garanti

Vi har delt inn produktene våre etter bruksområder: Lett, aktiv, proff og studio. Garantitiden vil avhenge av dette og om det er slitedeler, utskiftbare deler eller om det er ramme/motor.

  • Lett: Hjemmetrening med normal slitasje

  • Aktiv: Hjemmetrening med høy slitasje og diverse forbruksvarer

  • Proff: Bedrifter, idrettslag, idrettsutøvere på høyt nivå og andre med høy, men ikke kontinuerlig bruk

  • Studio: Treningssenter og andre med ubegrenset bruk og høy slitasje

Fysiske skader grunnet unormal ytre påvirkninger, slik som fukt, overspenning, enkelte modifiseringer og unormal bruk dekkes ikke av garantibestemmelsene. Mangle på foreskrevet vedlikehold vil kunne gi begrensninger i garantiytelser.

Komponentene i treningsutstyr kan deles opp i inntil 3 grupper:

  1. Slitedeler: Bånd, plater, vaiere, trinser, strikker, fjærer, justeringsskruer, forbruksvare osv.

  2. Utskiftbare komponenter: Computere, elektronikk, drivremmer, seteputer, polstringer og pedaler

  3. Motorer og konstruksjon/rammeverk

Reklamasjon

Stod ikke produktene til din forventing eller var det feil med produktene, kan du kontakt med oss på: 

66 85 04 60.

Feil og mangler

Vi gjør vårt ytterste for at all informasjon på våre nettsider skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser, priser eller annen informasjon som fremkommer på vår nettside.

Klagerett

Klager rettes til Sportsmaster innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europakommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her på Europakommisjonsens klageportal