Styrkeapparat Pivot 816 er et fleksibelt og plassbesparende trekk- og nedpressapparat for trening av de fleste av kroppens muskelgrupper

1. Stående triceps press

Beskrivelse
Ta et godt grep om tauet, hold albuene inne mot kroppen. Press ned slik at armene strekkes helt.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 1
 
 
2. Stående bicepscurl m/kabel

Beskrivelse
Stå med rett rygg og et godt grep om stangen. Bøy i albuene og løft stangen opp mot brystet. Senk stangen helt tilbake før neste repetisjon. Hold albuene mest mulig i ro under øvelsen.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 2
 
 
3. Stående rotasjon m/ armsving

Beskrivelse
Hold håndtaket i navlehøyde og stå med overkroppen rotert mot apparatet. Drei overkroppen og sving armene mot den andre siden.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 3
 
 
4. Stående benhev ut i kabelapparat m/støtte

Beskrivelse
Fest stroppen rundt ankelen og stå med siden til apparatet. I startstillingen er benet lett krysset framfor standbenet. Før benet ut til siden og opp. Hold kroppen fiksért under øvelsen. Bytt ben.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 4
 
 
5. Stående benhev bak

Beskrivelse
Fest stroppen rundt ankelen og stå med fronten mot apparatet. Hofteleddet er lett bøyd på det aktive ben. Før benet bakover og strekk maksimalt i hoften. Bytt ben.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 5
 
 
6. Stående kneløft

Beskrivelse
Fest stroppen rundt ankelen, stå med ryggen til apparatet. I startstillingen er det aktive ben strukket litt bakover. Løft benet fram og opp. Kneet er i sluttstilling bøyd. Bytt ben.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 6
 
 
7. Skidrag/latsdrag m/ tau i kabel

Beskrivelse
Koble et tau til den øvre trinsen på trekkapparatet. Grip tauet og ta et stort skritt bakover. Bøy lett i hofter og knær. Strekk armene fremover og oppover. Start bevegelsen med å senke skuldrene. Dra tauet mot kroppen med fikserte albueledd. I sluttposisjonen er hendene plassert bak kroppen. Kom tilbake til startposisjonen.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 7
 
8. Sittende nedtrekk

Beskrivelse
Fest et godt grep omkring spesialhåndtaket og hold armene strake over hodet. Hold ryggen rett, press brystkassen fram og trekk håndtaket ned til brystet samtidig som du fører albuene tett på kroppen. Slipp langsomt tilbake og gjenta øvelsen.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 8
 
9. Roing i trekkapparat m/ lett bøy i knærne

Beskrivelse
Stå med parallelle føtter, lett bøy i knærne og med ansiktet vendt mot apparatet. Kablene er festet i brysthøyde. Hold et håndtak i hver hånd fremfor deg, albuene strake og tomlene vendt opp. Trekk håndtakene mot deg ved å bøye albuene og trekke skulderbladene sammen. Senk tilbake og gjenta.

Øvelser på Pivot 816 Trekkapparat 9