Hvordan motivere medlemmene til å komme tilbake på treningssenteret?

Flere tusen har avsluttet treningsmedlemskapet sitt i løpet av coronapandemien. Nå må treningssentrene tenke annerledes for å få medlemsmassen sin tilbake.


Mange treningssentre har opplevd medlemsflukt under coronapandemien. Nå åpnes samfunnet gradvis opp igjen, og flere treningssentre som i lang tid har måtte holde dørene stengt kan nå åpne opp igjen og ta imot treningsglade medlemmer. Men hvordan får man tilbake medlemmer som i løpet av pandemien har meldt seg ut, eller hvordan henter man inn nye medlemmer?

Treningssentrene kan gjøre målrettede tiltak for å prøve å få tilbake medlemmer som har avsluttet treningsmedlemskapet sitt i løpet av pandemien. Har de data på hvilke gruppetimer medlemmene pleide å delta på, og senteret har startet med de gruppetimene igjen, kan dette kommuniseres til tidligere kunder. Ved å sende ut e-post eller sms til tidligere kunder kan man igjen gjøre treningssenteret attraktivt og hjelpe medlemmene med å komme tilbake til treningsrutinene.

Tips tidligere medlemmer om nye treningstilbud

Sosiale medier er en annen måte å nå ut til kundene digitalt på. Kommuniser at senteret er åpent og hvilke smitteverntiltak som gjøres for at det skal være trygt for medlemmene å vende tilbake. Har dere pusset opp, fått nytt utstyr eller vasket ned hele lokalet? Del på sosiale medier, som Instagram og Facebook. Vær aktiv, del og svar på kommentarer og meldinger. Nyheter om treningssenteret kan også deles i nyhetsbrev. Hva med å dele treningsøkter som kan gjøres på senteret, gruppetimer som har startet opp igjen eller tilbud dere har?

Har du investert i nytt treningsutstyr eller tjenester? Hvis ikke er det noe som bør vurderes for å gjøre treningssenteret mer attraktivt for tidligere og nye medlemmer. Hva med å tilby pulssonemåling på spinningtimer med Myzone? Myzone er et svært nøyaktig puls- og aktivitetsbelte som passer godt til gruppetimer, som spinning, crosstraining, HIIT og lignende. Kanskje du har personlige trenere med kunder med forskjellige utgangspunkt og målsetninger? Da kan Inbody være et godt verktøy å ta i bruk for å veilede kundene på riktig vei. Kommuniser dette og selg det inn hos tidligere kunder.

Myzone passer perfekt til gruppetrening

Gi gode tilbud til nåværende og tidligere medlemmer. For å hente inn tidligere og nye medlemmer gjelder det å være konkurransedyktige på markedet. Hva med å tilby tidligere medlemmer fri innmelding, gratis trening i tre måneder eller andre goder? En vervekampanje blant nåværende medlemmer er også en mulighet for å hente inn nye medlemmer. Markedsfør tilbudene og bruk kanalene dine til å nå ut.